Friday, April 27, 2012

Lighthouse, Århus Havnefront.

Lighthouse ved Århus havnefront  er tegnet af 3XN-arkitekterne, som er kendt for en lang række prestigebyggerier verden over. Allerede inden opførelsen har projektet vundet international anerkendelse. Byggeriet bliver det nye vartegn for hele Østjylland.

Århus havn, foto: gb
Jeg fik at vide, at danske byggekraner også er i gang på et sted som Macao, hvor de skyhøje skyskrabere løber i vejret så hurtigt, at byens skyline ændres hver dag. Når jeg ser de tårnhøje kraner nede på havnen i Århus, har jeg egentlig ikke tænkt over, hvordan de virker, jeg synes de er imponerende, men de er der jo bare. Det er fantastisk at de kan gøres højere og højere, mens der bygges, og de er åbenbart så stabile og effektive, at de danske kraner også bliver brugt på et sted, hvor der virkelig er gang i skyskraberne. Det er flot.

Århus havn, foto: gb
Det bli'r spændende at se kvarteret nede ved havnen når det er færdigt. Der er både ejerlejligheder og lejede lejligheder. Boligselskaberne har en vis procentdel. Prøv at se:  Lighthouse  -  det er et flot projekt, og jeg glæder mig til at se, når der er lys i Lighthouse om aftenen.


GB



















No comments:

Post a Comment